Hoe word ik burgerhulpverlener?

reanimatie IEDEREEN KAN BURGERHULPVERLENER WORDEN…

Iedereen die 18 jaar of ouder is en de afgelopen twee jaar een cursus reanimatie heeft gevolgd kan burgerhulpverlener worden. De reanimatiecursus is de minimum eis maar een opleiding Bedrijfs HulpVerlener of een EHBO-diploma is natuurlijk ook prima. In alle gevallen leer je hoe je moet reanimeren en hoe je de AED moet bedienen.

Er is momenteel een groot tekort aan burgerhulpverleners! Daarom hebben wij op een aantal geselecteerde plaatsen in de gemeente Vught posters opgehangen. Via de QR-code op de poster komt men direct op deze website.

Red een leven, wordt ook burgerhulpverlener! Geef jezelf op voor de reanimatiecursus!

(Basis)reanimatiecursussen en opfriscursussen worden op diverse plaatsen gegeven:

• Bij onze collega’s van de Stichting 6 Minuten Zone Helvoirt. Stuur voor meer informatie en aanmelding een e-mail naar 6minutenzonehelvoirt@gmail.com
  • Bij de Stichting Reanimatie Den Bosch. Bij voldoende deelname worden er cursussen georganiseerd in de Rode Rik in Vught. Ga voor meer informatie en aanmelding naar  www.reanimerenleren.com

Als u zich na het behalen van het certificaat opgeeft bij HartslagNu.nl bent u burger-hulpverlener. U kunt dan in voorkomende gevallen worden opgeroepen door 112.

Op de HartslagNu  app op uw mobiele telefoon kunt u precies aangeven wanneer u beschikbaar bent voor oproepen. U behoudt daar dus zelf de regie over.